Small is the new big


Das ist der Titel des jüngsten Buchs von Seth Godin. Godin ist einer der Vordenker des Marketing. Das Buch enthält eine Sammlung der Beiträge seines Blogs. Viele der kleinen „Häppchen“ regen zum Nachdenken an:

Urgent issues are easy to address. They are the ones that get everyone in the room ready for the final go-ahead. […] Smart organizations ignore the urgent. Smart organizations understand that the most important issues are the ones to deal with now. If you focus on the important stuff, the urgent will take care of itself.

One thing you’ll notice is how clean the [fire]trucks are. Why are the trucks so clean? […] Because when there isn’t a fire, the firemen wait for the siren to ring. And while they’re waiting, they clean the truck. […] In fast-changing markets, clean fire trucks show attention to detail but rarely lead to growth and success. What a great way to describe a stuck but busy organization: „They sure have clean fire trucks.“

Eine lohnende Lektüre.

Technorati Tags: , ,

Schreib einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.